Kunsten | Vorming | ||
D/A-finaliteit
d.w.z. dat je na de 3de graad kiest om ofwel naar de arbeidsmarkt te gaan ofwel om verder te studeren (professionele of academische bachelor / HBO5 …). In principe is KSO steeds doorstroom en zullen de mogelijkheden op de arbeidsmarkt vrij beperkt zijn en zullen de leerlingen meestal verder studeren. |
D-finaliteit
d.w.z. dat je na de 3de graad verder studeert. Je kiest voor een professionele of academische bachelor, meestal is dit binnen het domein van beeldende kunsten (zie onderwijskiezer.be) |
||
Vanuit concrete en praktische invalshoek werken aan de doelen – eenvoudige structuren
Praktisch theoretisch |
Conceptuele benadering van de doelen
Abstract theoretisch |
||
3 uur (2de graad / 5de jaar) wiskunde 2 uur (6de jaar) wiskunde |
4 of 5 uur (2de graad) wiskunde 3, 4, 5 of 6 uur (3de graad) wiskunde |
||
1 uur natuurwetenschappen |
2 of 3 uur natuurwetenschappen |
||
2 uur Frans |
3 uur (2de graad) Frans 2 uur (3de graad) Frans |
||
4 uur (2de graad) Nederlands 3 uur (3de graad) Nederlands |
4 uur Nederlands | ||
- Minder abstract, concreter
- Meer in een context en toegepaster
- Basisvorming
Bv. herkennen / stappenplan gebruiken / … |
De andere theorievakken hebben een zelfde aantal uren maar de inhouden zijn / aanpak is
- Abstracter
- Conceptueler
- Diepgaandere basisvorming
Bv. toepassen / zelf stappenplan opstellen / ideeën en concepten zelf ontwikkelen |
||
15 uur kunstvakken Je ontwikkelt je eigen ideeën bij specifieke, concrete en afgebakende opdrachten en leert een artistiek-creatief proces toepassen vanuit verbeeldingskracht en vakdeskudigheid. Geïntegreerde aanpak van de atelier |
9 tot 12 uur kunstvakken Je ontwikkelt eigen ideeën en bedenkt originele concepten. Vanuit verbeeldingskracht en diepgaand theoretisch onderzoek werk je aan verschillende oplossingen tijdens artistiek-creatieve processen. Aparte modules (architectuur / beeld / audiovisueel) met cross-over. |